
Dintre bancile ce functioneaza in Romania se pare ca BCR reprezinta cea mai problematica oferta de pastrare a valorilor in conditii general acceptate in lumea bancara, de siguranta pentru valori si depozite. Cutiile de valori au fost in istoria bancara, chiar din evul mediu, – pana la recentul incident de la BCR – cele mai sigure modalitati/posibilitati de pastrare in mare siguranta pentru anumite bunuri sau acte. Bresa de securitate BCR, dezvaluita recent, mediatizata in ultimele zile, se suprapune insa peste multe alte probleme pe care aceasta banca le are in relatia cu clientii sai. O banca ce este foarte posibil sa ofere multe surprize in viitor, in conditiile in care se agata de fiecare „banut” ce poate fi stors chiar si de la clientii care aduc venituri permanente. In materie de cutii de valori, BCR ne trimite in istorie inainte de evul mediu tarziu. In materie de relatii cu clientii – care ar trebui sa fie de fapt patronii reali ai bancii – BCR incepe cu eforturi maxime sa se apropie de standardele CAR-urilor de dintainte de 1989.Seriozitatea BCR este puternic afectata nu numai de ultimele incidente relatate in presa, „destainuite” publicului porin intermediul presei, ci si de taxele de tip „gainarie” percepute pentru servicii ce ar trebui sa reprezinte produse bancare elementare, gratuite. Sunt sigur ca seriozitatea unei banci nu consta doar in siguranta acordata clientilor ci si in modul in care isi trateaza clientii. Si BCR dovedeste ca are probleme nu numai in ce priveste siguranta ci si in privinta comunicarii „person to person” cu clientii potentiali si, mai ales, cu clientii vechi.
Colegul meu Radu Tudor, intr-un articol cu titlul BCR, in culpa la furtul din casetele de valori a reusit sa cuprinda in cateva fraza situatia de la BCR, respectiv BCR Pitesti, in privinta cutiilor de valori:
„Numarul reclamatiilor privind disparitia de bani din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul Pitestiului a ajuns la zece dupa ce miercuri alte doua persoane au depus plângeri, surse judiciare afirmând sa suma totala disparuta în toate cele zece cazuri depaseste 1,5 milioane de euro.
Potrivit reprezentantilor Politiei Arges, alte doua sesizari privind disparitia de bani din cutiile de valori de la BCR au fost înregistrate miercuri, iar politistii au mers din nou la sediul unitatii bancare situate în centrul municipiului Pitesti pentru a începe cercetarile si în aceste cazuri.
“Avem în acest moment înca doua cazuri, dupa ce astazi (miercuri-n.r.) au fost depuse doua noi reclamatii. În total sunt zece cazuri în acest moment, iar ancheta este în desfasurare si este posibil sa mai avem sesizari, în conditiile în care clientii bancii îsi verifica si astazi cutiile de valori”, a declarat purtatorul de cuvânt al Politiei Arges, comisar sef Danut Dinu.
El nu a precizat despre ce sume este vorba în cazul ultimelor doua reclamatii, spunând doar ca “sunt sume mari de bani, în valuta”. Conform anchetatorilor, la sucursala BCR din centrul Pitestiului sunt 300 de cutii de valori, dintre care 105 sunt închiriate, iar 37 dintre acestea nu fusesera verificate, pâna miercuri, de catre clienti.
Potrivit unor surse judiciare, suma totala disparuta în toate cele zece cazuri depaseste un milion si jumatate de euro.” Dupa cum aduce aminte ziuaveche.ro prima reclamatie a fost facuta de o familie din Pitesti pentru o „gaura” de 131.000 de euro.
Taxa BCR pentru TOKEN
Daca aveti un token la BCR este bine sa va pregatiti pentru o taxa alunecoasa, un comision care desi nu este prins clar in contractul cu banca o sa va „loveasca” la un moment dat. Asa cum am fost eu „paradit” de filiala BCR Drumul Taberei prin doua angajate de „mare angajament”. Este vorba de Adriana Violeta Andrei, „o mare speranta” a domeniului „marketing bancar”, sefa absoluta peste o filiala ce are la dispozitie un megacartier din Bucuresti. Si de Laura Bodnaras (nume de mare reverbaratie istorica). Pe langa faptul ca esti tratat ca un vierme in banca amintita de dna ce este lider acolo, taxa suplimentara pentru schimbarea unei baterii de token nu a putut fi explicata intr-un mod serios si echilibrat de duduia cu „butoanele” BCR Drumul Taberei.
PROTV: lovitura de teatru in cazul BCR Pitesti
Pe scurt: un token ce semnalizeaza consumarea bateriei. OK, tokenul l-am primit nou de la banca contra unei sume de 100 ron. S-a consumat bateria (moment ce poate fi anticipat de banca). Insa respectivul token a fost utilizat „la greu” deci banca a avut de beneficiat enorm din tranzactiile online. Bun… Ma duc la banca sa reclam consumarea bateriei de token. Reaspunsul: nu va putem inlocui bateria. Trebuie sa va schimbam tokenul si va costa 10 euro. Poftim? – raspund deranjat de solutie – De ce trebuie sa va dau acesti bani? Pentru ca asa a stabilit banca. Bun spun eu… Dar nu e prins in contract. Nu conteaza, trebuie sa achitati suma daca vreti sa va mai folositi de acest serviciu.
Fiind dependent de tranzactiile online – pana la urma nu ma inghesui la ghiseele bancii dar le si usurez munca – am achitat suma. Dna Adriana Violeta Andrei, cu o atitudine aroganta, mi-a spus ca nu conteaza ca sunt client vechi si ca eu „trec” prin conturile bancii cu ajutorul tokenului o „gramada” de bani anual. Si am primit in schimb un alt token, uzat si plin de bacteriile unor alti clienti. Un mic aparat plin de negreala si clei acumulat intre butoane, pe care am fost nevoit sa il dezinfectez inainte de a-l folosi alaturi de cei dragi din familie.
Adevarul este ca, intr-o mare idee de remodelare a personalului, BCR a impus o noua echipa „de mare angajament” la filiala Drumul Taberei. Si duduia Andrei este „varful de lance” al noii optiuni pentru acest cunoscut cartier bucurestean. Filiala s-a „paradit”, nu mai are in componenta vechii salariati ce au dat dovada de profesionalism, se axeaza in prezent doar pe pensionarii din zona, nu poate depasi nivelul de CAR cuoscut de toti.
BCR Drumul Taberei = CAR pentru pensionari
O filiala de banca ce este condusa de o duduie aroganta. Fara aptitudini de comunicare, cu o mare apetenta pentru a certa clientii. Cu o abordare de tip neocomunist a relatiei cu clientii. Nu conteaza cati bani rulezi prin banca, nu are importanta ce bani tranzactionezi: in fata ei esti un nimeni. In schimb, atentia maxima a acestei filiale BCR (Drumul taberei) este acordata pensionarilor. Fie ca vor sa isi ia dobanda pe 3 lui de pensie, fie ca vin cu nepoatele pentru clarificari: pensionarii sunt la maxima importanta. Nu ca nu ar merita maxima atentie acesti oameni, ajunsi la varsta senectutii, dar eu cred ca sunt si clienti ce „tranzactioneaza” care merita macar respectul datorat unui client bun, cu bani trecuti prin banca lunar sau chiar saptamanal.
BCR – comisionul pentru analiza
O alta jignire adusa de BCR clientilor sai. Nu conteaza ca esti client bun, constant, de ani de zile, ca lunar iti intra bani in contul curent BCR. Daca nu ai leafa – dar musai leafa, OBLIGATORIU LEAFA – la BCR esti vinovat trebuie sa achiti o gramada de taxe de analiza daca iti exprimi optiunea de a solicita un imprumut sau o refinantare. Bineinteles… esti tratat ca un lumpen, ca un muncitor pe ogor, ce doreste un sac de samanta pentru a cultiva mica ferma.
Si specific – cu tot adevarul inclus in articol – acesta este un pamflet. O parere umila, de agricultor prins in mrejele BCR, un taran ce munceste pe ogorul acestei banci pentru ca BCR sa profite, sa castige sa ia cati mai multi bani de pe urma mea, avand in frunte dudui de mare angajament si calificare cum este Adriana Violeta Andrei.
Concluzia: incercati sa puneti in cumpana, sa analizati serios orice optiune financiara inainte de a aplica la BCR, mai ales la BCR Drumul taberei unde puteti primi mai degraba un imprumut de tip CAR si nu un sprijin real bancar.