Zborul MH370 Malaysia Airlines: ultimul sezon din serialul Lost

Parca ar fi in serialul Lost… Serie limitata pentru 2014. Un avion dispare fara urma si nu traversa Triunghiul Bermudelor. Putini stiu insa ca in zona respectiva China deruleaza de ceva vreme o serie de experimente… O noua abordare a Experimentului Philadephia probabil. In luna februarie China a lansat o serie de exercitii navale pentru a-si testa capacitatea de reactie maritima. Intre real si imaginar, intre Lost si experimentul Philadephia, disparitia fara urme a unei aeronave Boeing 777 ridica semne de intrebare. In mod ciudat, inca se mai pot face apeluri telefonice catre unele dintre numerele pasagerilor. Iar Statele Unite au anuntat ca, dupa ce a avut ultima comunicare cu turnul de control, aeronava a mai zburat aproximativ 4 ore pentru ca motoarele sale ar fi transmis semnale in tot acest timp.
Desi au fost identificate niste pete de petrol intr-o anumita zona – unde se presupune ca s-a prabusit aeronava – avioanele militare vietnameze nu au gasit urme de prabusire. Si… va rog sa ma credeti. Vietnamul nu mai este demult cel din anii 70’. Are o aviatie militara si sisteme performante de detectare.
Conform americanilor, care citeaza date trimise automat de motoarele Boeingului 777, aeronava a zburat in total 5 ore, de la decolare. Adica patru ore in plus de la momentul in care autoritatile din Malaezia au pierdut aparatul de pe radare. Oficialii americani ai departamentului de contraterorism urmaresc posibilitatea ca pilotul sau cineva de la bord sa fi deturnat avionul catre o destinatie necunoscuta dupa ce in mod intentionat a inchis transponderul, astfel incat aeronava sa nu fie detectata.

  •     Wall Street Journal: Datele arata ca avionul ar mai fi zburat timp de 4 ore dupa disparitia de pe radare. Malaezia dezminte aceste informatii.
  •     Vietnamul si Malaezia nu au gasit nimic in zona in care un satelit chinez a reperat trei obiecte
  •     Cautarile acopera in prezent 90.000 de km patrati. 12 tari, inclusiv Statele Unite, China si Japonia participa la operatiuni, care mobilizeaza 42 de nave si 39 de avioane.

In secolul XXI, cand exista posibilitati avansate de identificare si de ancheta stiintifica… Zborul MH370 reprezinta cea mai mare enigma a anului 2014.

Disparitia zborului Malaysia Airlines provoaca o rumoare globala… Dar nu este primul avion care dispare fara a lasa vreo urma pe care specialistii sa o poata investiga. Ceea ce inconjoara cazul cu confuzie si haos. Dar actualul accident nu poate fi comparat cu ceea ce se poate petrece in aceasta era, dominata de „hiper conexiuni” si de urmarire constanta a aparatelor de comunicatii. Este vorba de una dintre cele mai utilizate rute aeriene, ceea ce provoaca mult mai multe speculatii.
La bordul aeronavei erau 227 de pasageri, printre care 153 de chinezi si 38 de malaezieni, potrivit manifestului aeronavei. Dintre acestia 7 erau copiii. Toti cei 12 membrii ai echipajului erau malaezieni. Nimic despre eventuali „pasageri ostili”.
Potrivit Interpol, la bord erau si doi iranieni ce calatoreau cu pasapoarte furate. Despre acestia se presupune ca se indreptau spre Europa via Beijing – potrivit BBC. Pana acum nu s-au oferit alte date despre cei doi.
Din anchetele desfasurate pana acum: la bord nu existau teroristi – sau cel putin reprezentanti ai unor grupari teroriste.
Voi apela la informatiile furnizate de BBC pentru a raspunde la urmatoarea intrebare…

Ce ar fi putut conduce la prabusirea aeronavei?

Potrivit anchetei BBC, politia din Malaezia ia in considerare toate optiunile: deturnare, sabotaj, probleme psihologice in randul pasagerilor si echipajului si, de asemenea, probleme personale in randul pasagerilor sau al echipajului.
Conditiile meteo insa erau bune si pilotul de 53 de ani, cu o experienta de peste 18.000 de ore de zbor nu ar ridica probleme. Pilotul era angajatul companiei din 1981.

Compania Malaysia Airlines sustine ca aeronava Boeing 777-200ER este una dintre cele mai sigure. Un singur incident recent, in 2012, acesta fiind minor.
Investigatorul de accidente aeriene David Gleave a declarat pentru BBC: “este neobisnuit pentru o astfel de aeronava sa dispara foarte repede de pe ecranele radarelor”. El a adaugat “Daca ceva se petrece foarte repede in privinta disparitiei de pe radare putem vorbi fie de o depresurizare rapida sau de un atac terrorist… Ceea ce ar fi provocat insa o prabusire lenta ce ar fi fost vazuta de radare. Iar pilotul ar fi trebuit sa comunice informatii catre turnul de control in mod direct sau prin transporder”.
Potrivit The Guardian… Nu sunt informatii ca iranienii ce zburau cu pasapoarte furate ar fi putut fi teroristi.

P.S. Am primit numeroase intrebari despre cele 4 ore de zbor dupa contactul final cu turnul de control…

Aveti mai jos cateva linkuri:

http://indiatoday.intoday.in/story/missing-malaysia-jet-updates-vietnam-to-recheck-area-after-satellite-spots-objects/1/349287.html

http://www.theguardian.com/world/blog/2014/mar/13/mh370-no-sign-of-debris-detected-by-chinese-satellite-live-updates

http://www.usatoday.com/story/news/nation/2014/03/13/malaysia-acars-tracking-boeing-rolls-royce/6373513/

We will be happy to hear your thoughts

Leave a reply

*